tirsdag 8. mars 2011

Vinterferiesyssler

Det er godt med noen fri dager,da kan meg og ungene kose oss og ha "late" dager,selv om det kanskje ikke er lett med 3 små i huset å ha late dager,så har vi alltid mye å finne på.

Og dagen i dag var ingen unntak,vi har malt Påske egg,ja du leste påskeegg,vi har begynt med å lage ting vi kan bruke til dekorasjon i påsken.
Det er ikke alltid det er like spennende å male det man har frem for seg og da passer det jo godt å bruke sin egen arm som lerret,he,he
                                               Pause

Solen skinner ,så vi må ut på kongle jakt,som vi skal bruke til nye dekorasjoner og ideer,som måtte dukke opp,hi,hi med 3 små,så kommer det veeeeeeeeeeeldig mange gode ideer,
(alle ideer kan dessverre ikke gjennomføres,som feks,legge kongle inni eksonsrøret,for da er det rakketutskyter,hi,hi,tror ikke pappa hadde blitt glad da nei.)

Solen skint faktisk på ålgård i dag og da kunne vi ikke sitte inne,så vi gikk tur i skogen og ned ved vannet,en herlig tur,bare ikke solen hadde forsvunnet før ,vi hadde kommet ut av gårdsplassen,nei da ,turen var kjempe kjekk.

Det går faktisk an å stå på pinnen å speide etter rov dyr i vannet,som kanskje har gjemt seg under isen og klar til å angripe små uskyldige jente babyer.
Og under her,ja det finnes ikke grenser for hva som kan ligge gjemt eller glemt under her.
Da er det godt at man har med seg en ninjaspionkrigerdinosurjeger
 (husker dessverre ikke mer)
storebror/lillebror.
Som er så heldig å ha fått spikke kniv av pappa,så han kan lage beskyttelses pil,sverd,skjold,ja det du kommer på for å beskytte verden,for gule dinosur monstere som kommer opp av vannet.hi,hi.

Turen videre gikk faktisk veldig godt,vi møtte ingen monster,men fikk mange nye pinner og kongler,som beskytter og kan gi ild hvis vi fryser,så jeg er veldig trygg nå,når jeg har lært masse om naturen i dag og har med meg en så stor og sterk beskytter.

Gleder meg veldig til neste utflukt.og nye tokter,hva kan vi møte på da,det får jeg bare vente med å se.
Men en ting er sikkert,jeg lærer noe nytt da også og får sikkert 1000 nye spørsmål,om hvordan,hvorfor,hvorfor ikke,hadde de det i gamle dager da du var ung mamma,he,he(er ikke så gammel)

Nå er det kveld og legge tid,så jeg kan få med meg morgendagens nye eventyr.

God natt

Klemmer hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.