lørdag 29. desember 2012

Hjemmelaget Tomatsild

Da var årets julesild ferdig laget,rettere sagt tomatsilden,og tenk bare en uke forsinket,hihi
Men det betyr ingenting,bare det blir en dag med ferske rundstykker,brød og knekkebrød og hjemmelaget tomatsild og rekesalt,så gjør det ingenting om jeg er litt forsinket med alt i år.Rekesalaten skal jeg lage dagen før,for silda skal stå 1 uke i kjøleskapet,jeg kan kjenne smaken av silden allerede.oooooooooo som jeg gleder meg.






Hvis du ønsker å lage den selv,så får du oppskriften her:


                                      Tomatsild:

                             6 Små(eller store)kryddersild fileer
           (husk å rens fileen for bein,fileene kuttes opp  i  passe biter,som også renses for bein)
                                                

                                       Saus:

                            1 dl olje (uten smak)
                            1dl eddik
                            4ss vann
                            1 dl tomatpurre
                            3 dl sukker
                            2 krydder mål hvit pepper.
                            4 løk eller 6

                            Noen laurbærblad -knuses før de has oppi.

             Fin klipp dill,rør sammen,settes i kjøleskapet,røres i hverdag,skal stå en uke.

                                Håper det smaker.
                                               Bon apetitt.

Ha en strålende lørdagskveld,her skal den feires med taco.

Klemmer Hege

1 kommentar:

  1. Takk for oppskrift, søte du!

    Jeg må takke deg for alle fine kommentarer du har lagt igjen hos meg i år, du er herlig! Ønsker deg ett riktig godt nyttår! Skal bli koselig å følge deg i året som kommer også :)

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.