søndag 5. desember 2010

Det snør,det snør


Endelig kom snøen,den har jeg ventet lenge på.
Jeg elsker snøøøø.

Det er så flott å se på det hvite teppe som ligger rundt oss og hviler og bare venter på at noen skal ta de første skrittene,for å sette sine avtrykk.Leke med det og hoppe og danse,jeg er sikker på at de små snøkrystalene koser seg der de ligger mens små barne føtter løper rundt,med sin glede og latter.og sine hyl når snøballen suser igjennom luften.
Da er det godt å være snøkrystal å få lov til å være med på leken.

fotavtrykk  av min sønn.
han elsker snø han også.så det første han gjør,når det første snøen har kommet,er å løpe ut i truse og løpe rundt å kjenne på snøen,"herlig forfrisknig"som han sier.






Håper at vi får like mye snø som ifjor og at det blir liggende lenge,jepp,jepp..


Slutter av med et lite dikt.



DET FALT ET LITE SNØFNUGG
tekst-halfdan rasmussen
Norsk tekst:Inger hagerup



Det Falt et lite snøfnugg.
På klokker hansens
hatt.

Det falt et lite snøfnugg,
på halen til en
katt.

De to små snøfnugg
ropte
kom hit,kom hit,
kom hit!

Og så kom tusen
snøfnugg,
og så ble verden hvit.

Og så var klokker
hansen,
blitt borte med sin
hatt.

tilbake sto en
snømann,
og ropte på sin
katt.





Ha en flott snøværsnatt.
klem hege



1 kommentar:

  1. Hei! Ja, er det ikke deilig.
    Jeg er også den som elsker snø.
    Jeg syntes vi hadde akkurat passe med snø i fjor, folk syntes jo jeg er gal. Ha en deilig vinter, som vi kan håpe blir fill av snø.

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.