torsdag 31. mai 2012

i dag er det bloggtreff

I dag skal jeg på bloggtreff,hos Kronprinsessene,jeg både gleder og gruer meg litt ,men det skal bli veldig kjekt å få treffe andre bloggere fra Rogaland.

og mens jeg venter på at klokken skal bli 1800,så har jeg bakt en ostekake og lagd meg litt kos mens jeg venter.

Litt opplading til treffet slår aldri feil.




Her kommer oppskriften:
         300gr Bixit havrekjeks            
150gr meierismør

Kjeksen knuses og knaes inni smøret,
Has i oljesmurt form(jeg gjør ikke det)
fordel utover formen.

200gr philiadelfiaost naturell(jeg bruker 300gr)
3ss sukker
saften av en sitron
dette blandes godt.

1pk sitrongele røres ut i 1 1/2 dl varmt vann,kjøles ned til det er lunket og has i osteblandingen.
1/3 fløte piskes og blandes i.
helles over kjeksen.
3t i kjøleskapet

pynt ,evnt kiwi eller det du ønsker.

håper det smaker.

Det beste med denne kaken at den kan stå i kjøleskapet flere dager og den blir bare bedre og bedre i smaken.


HA EN FLOTT TORSDAG
klemmer hege

1 kommentar:

  1. Hei ja dette så godt ut.lykke til på treffet det blir nok kjekt.Klem.

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.