onsdag 2. februar 2011

Gamle fotografier og en gammel ovn

I posten i dag kom det en pakke jeg har ventet på noen dager,jeg fikk kjøpt noen gamle fotografier og postkort av ei dame på finn.no


liker så godt dette bilde,lurer på hva jenta på bilde venter på,hun ser så forventningsfull ut.
Det er mange flotte og orginale fotografier og postkortene er kjempe flotte.
Jeg elsker slike bilder og postkort,liker veldig godt historiene som gjerne følger med slike fotografier.

klarer ikke la være å tenke på og lure på hva disse menneskene følte og snakket om når de var enten på picnic eller på badetur.

Var de glade eller triste,stresset de med å få med seg alt,kjeftet de på barna som løp rundt og koste seg.
Kom de alene,var de der sammen med venner,familien?Hva tenkte de på.?

Det hadde vært kjekt å kunne være med på noe slikt,en tur tilbake for å se hvordan de hadde det og levde.

Jeg håper at jeg får tak i flere slike fotografier og postkort,(de skal brukes til forskjellige kreative prosjekter)kanskje av min egen familie også,har liten eller ingen  kontakt med min egen familie,så derfor blir det litt vanskelig av og til å få tak i,slike flotte ting.

Derfor setter jeg veeeeeeeeeeeldig stor pris på min lille familie.(selv om den virker større en den egentlig er,når alle er friske og noen i familien henger ned i fra taket eller hopper den i fra høye kommoder,ol hihi)

Når vi kjøpte huset vi bor i ,følget det med en gammel ovn,den ble veldig mye brukt før ungene ble født.
Men siden den har et rør som stikker ut bak,har vi ikke turt å bruke den av fare for alvorlige brannskader(noen lærer visst aldri at det blir varmt på en ovn,hihi)Så vi tok å satte den ut i garasjen og der har den stått i mange år.




min datter på 2,fant ut at ovnen trengte litt pynt,så hun fant noen blomster som hun mente passet ved ovnen.
 Men den har vært savnet,så i vinter fikk den lov til å flytte inn igjen.(Du ser røret på det nederste bilde,det røret blir veeeeeeeeeeeeeeeldig varmt)Vi snakket med fagfolk om det gikk ann å ta ovnen inn igjen,og vi fikk mange forskjellige svar,så vi valgte å prøve for å se om ovnen var blitt ødelagt,men heldigvis var det like fin,vi fyrer forsiktig,så fremover vil den bli brukt på ekstra kalde dager,og uten om det så blir den brukt til pynt,både for liten og stor.

Og så er det jo en fantastisk oppstillingsplass for utskyting av avatarer,flygende bisonokser,
gormittier,ol

 Og soveplass for dukker,ja til hva som helst,hihi.

Ha en flott og regnfull kveld.

Klemmer Hege


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.