fredag 26. april 2013

I Kattenipe-med katteallergie-Nytt hjem søkes

 I veldig lang tid har vi hatt en katt gående her i nabolaget,og av en eller annen grunn la hun elsk på garasjen våres og flyttet inn der,mot vår vilje egentlig,siden vi har mye katteallergier.

Jeg har prøvd å finne eieren,hatt annonser på finn,Fb,twitter og i avisen,men ingen har meldt sin interesse eller sagt ifra at de eidde katten.


prins daniel
prins daniel
Grunnen til vi begynte å mate den er fordi min sønn tok det så veldig inn på seg at ingen brydde seg om katten og at den kom til å gå rundt til den døde,at han tilslutt stoppet å spise og stoppet å gå på do,så da kan man jo tenke seg til hvilke helse problemer som begynt å oppstå etter hvet.

emma
emma
For ingenting hjalp,ikke snakk med leger,eller bedrevitende råd fra andre.Så vi gikk inn ett kompremiss,hvis han klarte å begynne å spise ,drikke væske og prøve å gå på do ,uten om å dra på sykhuset for å tømmes,så skulle vi mate katten og la den bo i garasjen til noen ville ha den.

søtnos
søtnos
 
søtnos
 
 og sakte men sikkert kom han tilbake til normalt,men det har vært  en lang prosess.

de sover faktisk av og til også,hehe
 
Vi har prøvd flere ganger å ha katten inne i håp om at det skulle gå,men uten å lykkes,man vokser visst ikke av seg katteallergie eller kroppen blir heller ikke vant med det over tid.
For vi har nemlig prøvd nå siden 7 mars,ved å ha kattene inne,men smertegrensen er nådd.


 
Men nå har hun fått kattunger og fikk lov til å være inne på kjøkkenet,så vinduer og viften har stått på fult siden 7 mars i håp om at vi skulle klare å ha kattemor og kattungen inne til de var gamle nok til å gis bort,meeeeeeeeeeen saken er det at vi har nådd smerte grensen for lenge siden og kan ikke ha de inne lengre og heller ikke ute i garasjen,man merker utrolig godt at man har katt ,selv om den er i garasjen når det er snakk om katteallergi.


trine tiger



 Så jeg hadde håpet at det var noen som hadde ett godt hjerte (og som ikke har tenke å bruke de som slangemat)som kunne tenke seg å ta vare på kattemor og de 3 ungene hennes til de var gamle nok,til å gis bort.

Kattemor er ca 2 år,utrolig kontakt søkende,nysgjerrig og veldig glad i kos,skulle helst ha ligget i fanget hvis hun hadde fått lov,og liker godt å være med på ting.Hun er glad i barn.

Kattungen er litt langhårete,veldig aktive,høyt og lavt,2 tigerstrippete,lyder navnene sine emma og prins daniel,og en rødbrun stripete,og heter søtnos.

Så er det noen som kunne hjulpet oss ut av denne katteknipen hadde vi satt stor pris på det,spesielt ungene som har hatt store diskusjoner om de heller skal bytte ut pappa og beholde hvert sitt kjæledyr.hehe.


Så kunne du/Dere tenke dere 4 flotte katter og har husrom for dem en stund,eller kjenner noen som kunne ha tatt de,så ta kontakt med meg her på bloggen eller på Fb.


Ha en flott dag.

Hilsen ufrivillig katteier.

Hege




3 kommentarer:

  1. Hei Hege jeg har mottatt betaling fra Deg til sommerkos på haugalandet og du er hjertelig velkommen!
    Mvh Karianne Vikse

    SvarSlett
  2. Hei søte du,
    for ett stort hjerte dere har!

    Nydelige kattunger og kattemmama. Jeg håper de finner ett hjem snart.

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Alltid kos å komme innom deg og lese om dine sprell.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett
  3. Takk for alle dine fine ord inne hos meg, de gjør meg glad!
    Happy fredag og helg til deg!

    Jeg og mannen skal gjøre noe så barnslig som å bunkre oss inne og skru av alle telefoner – for denne helgen skal vi bare være oss <3

    klemklem

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.