søndag 20. desember 2015

Nøttedigg til jul

Tenkte jeg kunne ta en repost på bloggen nå rett før jul.
Enkel og grei julesnop.

  Nøttedigg:

1-2 pk med  Nøttemix (fås kjøpt på mega)
6 SS akasiehonning
sukker og salt.




Slik gjør du:

Grov hakk nøtter og bland i honning,blandingen skal være litt seig.
Klappes ut i en langpanne og dryss på godt med sukker og salt.


Stekes på 180` i 10-15 min.


Når du har tatt den ut av ovnen og satt den til kjøling,er den forsatt myk,rør litt i den mens den avkjøles,da får du små biter med nøttedigg. 



Er også godt å blande inn tørket frukt,sjokolade og andre godsaker i blandingen.

Du kan servere nøttediggen med smeltet sjokolade over,eller sammen med jordbær og vaniljesaus eller krem.

Legges i luft tett boks etter på. Eller pakkes inn i cellofan ,kremmerhus og gis som gave.

Ha en strålende førjulstid,håper vi sees igjen .

(Når jeg begynner å blogger igjen ,enten her eller på enn annen blogg form med nytt navn.)

klemmer 


Hege

1 kommentar:

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.