mandag 5. desember 2011

englene gjør vingene sine rene

For en flott dag,det snør jo,jippi,endelig,eller jeg håper virkelig at det kommer mer snø,gjerne mange meter med snø,det er så utrolig kjekt med snø og all aktiviteter som følger med når det kommer snø,man får litt mer alternativ til aktiviteter enn når det regner og man er kliss våt hele tiden.



jeg tror jeg kunne tatt millioner av bilder av snø,snøfnugg og av snø relaterte bilder,og dekorert veggen med de,men jeg tror mannen hadde klikket helt hvis hele huset var dekket av bilder av snø,ok jeg liker masse andre ting også,det er ikke mangel på interesser og samle manier,men det er noe spesielt med det hvite som faller ned fra himmelen og legger seg som ett teppe på bakken,eller som min sønn så da han var ca 3 år.:.

"Mamma ,nå gjør engelene vingene sine rene!"

jeg spurte hvorfor han mente det,og han svarer"jo,når englene har jobbet mye hele året,med å passe på alle barn,alle voksne,små og store,må de før jul vaske vingene,så de er rene til jul,for da kan de sitte ved bordet til gud å spise godt mat og drikke eplejucie!

Hvorfor akkurat eplejucie og kan de ikke sitte ved guds bord når de vil,spurte jeg,da rister han på hode å sier,"klart de drikker eple jucie,har du ikke hørt om eva,hun derre damen,som tok eplet,hun måtte jo dele med seg,og siden alle ville ha ,måtte hun lage eple jucie,"ja selfølgelig.......

Men hvorfor ...........

Maaamma,englene kan ikke sitte ved bordet hele tiden,hvem skal hjelpe til å passe på alle menneskene da?
kremt,men hva med jul,passer ikke englene på oss da?han rister på hodet igjen og ser på meg å svarer,klart de gjør,gud har kjøpt flatskjerms tv,så de kan følge med på tv,hva ellers.!

Tenk  at jeg ikke visste det,men nå vet jeg det og derfor snør det,når englene vasker vingene sine.


Det snør,det snør,


det snør,det snør,
tiddeli bom
det er det det gjør,
tiddeli bom
Nå snør det mye mer enn før,
tiddeli bom og huttemeg tu.

Så kaldt det er,
tiddeli bom
Jeg kjenner det her,
tiddeli bom
Jeg kjenner det på mine tær,
tiddeli bom og huttemeg tu


Ha en fantastisk og snørik kveld

Klemmer hege

4 kommentarer:

  1. Så utrolig søte og herlige ord som kommer ut av barnemunnen :o)))
    Vil og ha snø. Her er det bare barfrost. Men selv det er bedre enn regn:o)
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Helt herlige ord, jeg er med på den historien;O) klart de må vaske vingene. Tenk på all den forurensinga som er nå. Flotte bilder av snøen, jeg ønsker meg også snø nå. Ha en fin førjulsuke, klem

    SvarSlett
  3. Ja dette var utrolig bra.Nå vil jeg også minnes englene når det snør.PS:Strømpebuksen kommer til jul.Klem.

    SvarSlett
  4. Her har det snødd, men nå sludder det.

    Takk for hyggelig hilsen hos meg, dårlig med online kurs.. :O)

    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.