mandag 6. desember 2010

På besøk til Soma gård

I dag var vi på besøk på soma gård,vi var med ålgård åpne barnehage,det er utrolig kjekt å dra hit sommer som vinter,klart litt kaldt nå på vinteren,men pytt,pytt,ungene stor koser seg så det er det som gjelder.

Vi fikk lov til å hoppe  i høyet,slenge oss i tau,klappe og holde dyrene,noe som er en opplevelse i seg selv,når en 2 åring skal holde en liten mus,du kan tenke deg at den musa kan bli gaaaaaaaaaaanske så flatt,hvis du ikke følger med,men heldigvis så vet hun at man skal være forsiktig med små dyr,bare du husker å si ifra først.







Vi fikk servert julegrøt,det er den beste grøten som man kan få,får du på somagård,det er veeeeeeeldig god,smelter på tunga.mmmmmmmmmmmmmm

Ikke alle liker grøt så da smaker det med skjeva med fisk

etter at vi var ferdig med å spise,var det igjen tid for litt lek og kose litt med smågrisene.Før det var samling rundt juletreet.

Her sang vi julesanger og etterpå fikk vi besøk av nissen.som delte ut en liten gave til alle barna.

Min sønn ble dessverre veldig skuffet,det var jo ikke den ekte nissen som kom,han hadde ikke ekte skjegg og heller ikke den magiske nisse sekken med seg heller,med tryllestøv oppi og ikke kom han med reinsdyr heller,han kom gående inn døren,

Oooog ekte nisser kommer med reinsdyr,nemelig.!

Så etter litt tenking kom han frem til at det måtte være en vanlig mann som hadde kledd seg ut i nisse drakt,for å hjelpe nissen,for nissen hadde helt sikkert falt en plass og brekt foten.

Men hjelpemannen kunne jo ha gitt ham en ekte presang med leke oppi,ikke en tørr kake,som han ikke liker.

Og med det ønsker jeg dere en god nissekveld.
klem hege

1 kommentar:

  1. soma gård er en fantastisk fin plass for både store og små ja. den adventsstaken som du spurte meg om tror jeg at jeg kjøpte på smak i sandnes et år, husker ikke helt, men mener det var der. øsnker deg en riktig fin torsdagskveld. klem Monica

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.