tirsdag 28. september 2010

Dagens Middags lunsj

 Dagens lunch.ble en liten middag. Hadde egentlige lyst på fylte pannekaker,men fant ut at det ble vel flott med to middager på 1 dag.(Hm,eller kanskje ikke)

Pannekaker er noe av det beste jeg vet,det kan brukes til nesten alt,frokost,lunsj,mellom måltid,middag.til dessert,servers med is,eller krem.
Ja det er bare fantasien som setter grenser for hva du kan ha pannekaker til .


pannekake m blæbår

en 2årings verk

Ja takk begge deler sa ole brumm
",sukker,blæbår,jordbærsyltetøy og smør"
resultatet.
                                 Her kommer oppskriften på det jeg egentlig hadde lyst på.

                                    Fylte Pannekaker


3egg
3dl hvetemel
6dl melk
1/2ts salt

Rør dette sammen til en vanlig pannekakerøre.
Legg bakepapir i langpanne,du kan godt pensle bakepapiret litt.
hell på røren,og stek den i ca 20min på 225grader.
den skal være gyllen,lå stå å hvile til den er lunken(Jeg gjør ikke dette,synes det er lettere å rulle den da den er varm)

Fyllet;
400g kjøttdeig
1 stor løk
2ss hvetemel.
salt,pepper,organo etter smak
1 boks tomatpurre
1 buljongterning.

Stek kjøttdeigen og løken,bland i krydder,og rør inn hvetemel og tomatpurren.
Ta den lunkne pannekaken og smør på fyllet og rull sammen som en svisserull,legg den på bakpapir og  ha på revet ost(Jeg tar dette inni,synes det er bedre)og sett den inn i ovnen til osten har smeltet.

Serveres med en god salat,og dressing,kan også bruke rundstykke til.
Du kan og bruke andre ting til å ha i fyllet.

God appetitt.

1 kommentar:

  1. Hei Takk for fin pannekakeoppskrift...det blir nok pannekaker her i løpet av uken.
    Klem...Ellen

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.