lørdag 19. oktober 2013

Glutenfri pannekaker,jummi

I det siste har det gått i veldig mye  i surfing på nettet etter oppskrifter på mat som ikke inneholder,gluten,melk,hvetestivelse,konserveringsmidler ,laktose og soya og masse annet.og det er ikke bare bare å finne mat uten ,selv om det står glutenfri på,så er det ikke helt glutenfritt allikevel.


Vi er i startfasen,kan man vel si,  for å legge om både kosthold og livsstil,for å bedre livskvaliteten til barna og ikke minst oss selv,må si jeg synes det kan til tider være vanskelig å omstille hjernen til å tenke anderledes,der det før var bare å putte i handlekurven,går det fort noen timer i butikken for å stå å lese hva alt inneholder og hva det er laget av,men det det blir vel lettere etter hvert .

Jeg fant ikke noen oppskrifter på pannekaker som ikke var helt glutenfri,så da har jeg prøvd meg litt fram og tilbake og funnet frem til en veldig enkel og grei oppskrift som foreløpig går godt her hos oss.


Her er oppskriften hvis du har lyst til å prøve,de smaker veldig godt.(det er ikke den melsmaken,som jeg føler det er når man lager pannekaker av vanlig mel)

Glutenfri pannekaker:

4-5 egg
2 dl blått Jytte mel.
1/2 ts salt
5dl rismelk (anglemark sin,orange,økologisk)
3-4 ss blått smør.

La stå i 30 min før steking.

Jeg lager alltid dobbeltrøre,utentatt eggene,da bruker jeg bare 5 egg.



Ha en finfin lørdag,.

klem Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.