søndag 17. juni 2012

jeg vasker o jeg vasker

Skal si dagene flyr av gårde,skulle tro at dagene har det travelt med å komme seg videre til neste dag.



Plutselig har det gått en stund siden man har hatt anledning til å både blogge og surfe,og alt startet sist onsdagsnatt etter at jeg hadde bestemt meg for at i dag skulle jeg legge meg tidlig,jommen sa jeg smør,tidlig og tidlig fru blom,eller jeg fikk lagt meg ganske tidlig til å være meg ca kl 2230.og jeg hadde nesten sovnet,da mannen kommer inn og sier"Hege ,kom inn hit litt"

Jeg tenkte ,hva har jeg gjort galt denne gangen  og sto opp igjen ,ganske så trøtt i trynet,hehe,og gikk inn på kjøkkenet,der mannen sto og pekte ,se der,det tok noen minutter før jeg så hva han pekte på,men der rett under ovnen stod en sprell levende husmus,ganske flotte,men plutselig hadde vi fått ,helt ufrivillige,ett kjæledyr,det var vel ikke akkurat ett slikt kjæledyr jeg kunne tenkt meg......


Hvordan i allverden hadde den kommet seg inn,etter mye om og men kom vi fram til at den måtte ha kommet inn i gjennom kjøkkenvinduet siden det står oppe hele tiden.


Men nå begynte jakten på husmus,døren til stuen ble lukket,for vi ville jo ikke ha musen inn i stuen og rundt i huset.
Neida,det ville vi ikke,men hvordan fanger vi en husmus,de er jo ganske raske og veldig spretne,hmm,utstyr med bøtte,kost og pågangsmot,gikk vi inn for oppgaven,nesten på helsen løs,men det skulle vise seg at å fange musen skulle bli litt vanskeligere enn det vi hadde trodd.

Hele kjøkkenet ble endevendt,og da mener jeg endevendt,alt ble tatt ut av hyller og skap,og hjørne hvor jeg har alt mitt hobbyprodukter ble flyttet på og lagt opp på bordet og rundt omkring,wow,det så ut som om en tornado hadde feiet igjennom kjøkkenet med full kraft,men uten å ta med seg musen.

vanskelig å finne plass til alt,etter at vi tømte hytta
Aaaarg,det skulle gå ca 2 timer før vi fikk tak i den ............husmus,kjente at blodtrykket steg på slutten.

Så da torsdagen kom var det å få ungene på skolen og gå igang med å rydde og vaske kjøkkenet,og så skulle man vel tro at vi var ferdig men husmusa,men neida,mens jeg vasket og ryddet på kjøkkenet,ropte min datter på 31/2år på meg i fra stuen,at jeg måtte komme å se,hun hadde klatret opp i sofaen for å se på solsikkefrøene vi hadde plantet og satt i stuevinduet,men det skjedde aldri noe,ikke spiret det heller noen skudd,jeg sa at mamma har ikke tid,at mamma måtte vaske etter at vi hadde hatt mus på kjøkkenet,men hun fortsatt å si at jeg måtte komme å se i vinduet,så jeg gikk inn for å se om det endelig hadde skjedde  utvikling i blomsterpotten,men det hadde det ikke,isteden så jeg i vinduskarmen musebæsj og guleflekker etter at musen hadde tisset,så da var det bare å vaske og kaste det som stod i vinduet,musen hadde jo spist opp frøene ,og så var det å se om ,musen hadde vært andre plasser og gjett om den hadde på siden av sofaen ,under alle bamsene til minste jenta og under hjørenskapet hadde den lagd reir,uten unger heldigvis,men før ett rot,bæsj og i tygd stykker bamser.så det var bare å vaske,kaste og fjerne alt,bamser ble vasket,ny lekekasse kjøpt,sofaer og skap ble vasket,så nå er iallfall juledukene rene.Hehe.

Så tydeligvis,(hvordan vet jeg ikke)har den vært her lenge,for jeg fant spor etter den rundt omkring i hele stuen,og inn på vårt soverom,har enda litt og vaske,selv om jeg har fått bort all musebæsj ,så føler jeg at alt må vaskes,så du kan godt trykt si at huset står på hodet,og innimellom alt dette måtte vi til lyngdal og tømme hytta,og få med oss alt som var der,og vaske ut hytta,så nå er det virkelig fult opp i huset,og jeg som trodde vi hadde det rotetet før.Vrææææææl........Jeg vet ikke engang om jeg ser enden på alt ,skulle ikke tro at vi hadde hatt med oss så mye på hytta,men det hadde vi tydelig vis............


Så vaskerommet ,ja det ser ut som om det har vært vulkanutbrudd der,siden jeg må vaske alt på nytt.Det beste med dette er jo at vi får en skikkelig opprydding i klærne vi ikke bruker og som bare opptar plass,kanskje får jeg bedre plass etterpå,hmmm ,var ikke så dumt allikevel med husmus besøk...


Ooooo som jeg gleder meg til å få container ,slik at vi får ryddet skikkelig både ute og inne,kaster alt,hehe så kan vi jo sitte på noen flotte og store puter på gulvet,mannen får kanskje litt sjokk,men han er vel vant med slike ting,etter hvert,hehe..

Skulle ha fortsatt og vaske ut i de sene kveldstimer,men kjenner at det er litt vondt enda i munnen etter operasjonen i kjeven på Torsdag,litt smertestillende så er alt bare vel.hehe,godt jeg ikke skal ut og kjøre bil før i morgen,da er det på nytt inn på sykhuset,pytt,pytt litt avbrekk i hverdag gjør godt,vasking kan jeg fortsett med etter jeg kommer hjem og kanskje er jeg heldig å ser en container når jeg kommer hjem,det er lov å håpe.

Ha en fantastisk søndagskveld og en strålende god mandag.

 Nyt dagene...

natta klemmer hege

1 kommentar:

  1. Hei. det var bra dere fikk ut den ubudene gjesten av en mus.De er jo så søte, men gjør mye ugang.Ja det blir mye å rydde bort når man tar med seg alt fra hytten hjem igjen, men du får glede deg til conteineren kommer da får du sortere å kaste masse,så slipper du å kjøpe flere skaper på en stund.Det slapp jeg etter at jeg tok et tak i mine klær.Nå er mesteparten sortert å kastet i UFF.Så deilig å bli kvitt noe.Ha en fin dag å lykke til med sorteringa. klem.

    SvarSlett

Jeg blir så veldig glad for alle hyggelige kommentarer.
Takk for at Dere Besøker bloggen min.